Відділ освіти Золотоніської Районної Державної Адміністрації

Формуємо компетентності обізнаності та самовираження

 Пріоритетним  завданням навчально-виховного процесу в сучасній школі є формування однієї із найголовніших компетентностей  обізнаності та самовираження у сфері  культури. Як вирішувати її на уроках зарубіжної літератури та мистецтва із учнями 9 класу на інтегрованому уроці «М. В.Гоголь «Ревізор». Творча історія п’єси. Утілення образів і сюжетів Миколи Гоголя у мистецтві (ілюстраціях, кіно, театрі)» поділилася вчителька  зарубіжної літератури та мистецтва Коврайського навчально-виховного комплексу  імені Г. С. Сковороди  Людмила Михайлівна Малимон  з педагогами району під час  практичного районного семінару, який відбувся 16 лютого 2018 року.   

          Сучасний процес  вимагає від людини творчої діяльності. Ключова компетентність обізнаності та самовираження  спонукає читати літературні твори, використовувати досвід взаємодії з творами мистецтва в життєвих ситуаціях, зацікавлювати світовими культурними набутками. Розвиток творчого самовираження учнів при вивченні комедії «Ревізор» Миколи Гоголя зумовлений самим життям. Учні перевтілилися на уроці Людмили Михайлівни  у дійових осіб п’єси. Вони майстерно відтворили окремі уривки, які у динаміці розкривали образи чиновників та Хлєстакова, представили проекти: «Ревізор» Миколи Гоголя у світовому  кіно» та на сценах театрів України».

          Домінуючою формою навчання на уроках Л. М. Малимон є діалог, який спонукає розмірковувати, порівнювати, робити узагальнення і висновки, висловлювати  власні думки й оцінки, презентувати  власні  асоціації  та інтерпретації  художніх творів. Навряд  чи виникає думка про те, що головне завдання уроків – виховання грамотного читача. Ось   чому Людмила Михайлівна застосовує імпровізовані діалоги  з автором.

   Майстерно зіграв роль Миколи Гоголя учень 11 класу Андрій Коноваленко. Йому читачі задавали запитання  про творчість, власні уподобання, друзів, рідних. За такого підходу  діалог  стає не просто  необхідним елементом уроку, а його основою.

         Усі учасники районного  заходу на добру згадку отримали міні-збірку афоризмів  Миколи Гоголя.

          Василь Сухомлинський  вважав, що «творчий підхід вчителя  до навчального  процесу здатний пробудити в дитині приховані здібності та таланти».  А їх у учнів Коврайського навчально-виховного комплексу дуже багато!

         У школі відбувся благодійний ярмарок. Чарівні  господині – учителі Леся  Миколаївна Кадук, Любов Миколаївна Горошко, Тетяна Анатоліївна Теницька пригощали смачним і  духмяним чаєм.

         Свято «А ми Весну зустрічаєм…» викликало масу позитивних емоцій, бо були тут і танці, і пісні, і вірші, і веселі змагання, і гуморески, і уривки із сучасних комедійних шоу.   Без Зими, Весни, Сніговика–також не обійшлося! Все кружляло у  весняному настрої! 

Над програмою працювали  учителі Олена Іванівна Гирявенко, Людмила Михайлівна Малимон, Валентина Олександрівна Опалінська, Любов Миколаївна Горошко, Лідія Іванівна Бурдонос, Наталія Петрівна Василенко.

Творчість-це нескінченний пошук, радість  відкриттів, відчуття повноти буття.  Саме цим повноцінно живе педагогічний, учнівський та батьківський колективи Коврайського НВК. Мудрі керівники: директор Людмила Леонідівна  Різник, заступник директора з навчально-виховної роботи  Валентина Олександрівна  Гончаренко  плекають у закладі прагнення до творчості, що має ґрунтуватися на моральному вихованні.

          Методисти РМК відділу освіти Валентина Михайлівна Щепак та Андрій Юрійович Логінов підбили підсумок районного семінару- практикуму  та  надали рекомендації щодо  проведення інтегрованих  уроків, а саме:

-не намагайтеся  дати  чітко визначений обсяг знань, дбайте про паростки творчості;

- шукайте такі завдання, які б пробуджували дитячі душі до творчості;

-для обговорення на уроках обирайте такі уривки, які  б пробуджували  не тільки творчість, але й розум, сприяли пошуку вірного шляху, цікавої ідеї;

- не повчайте відкрито, не критикуйте строго, а лише тактовно давайте поради;

- на таких уроках оточуючий  світ дітьми пізнається  в своєму різноманітті й єдності ;

- форма проведення  інтегрованих уроків  нестандартна, цікава.  



« повернутися до списку новин